dilluns, 10 d’abril del 2023

POQUER DE VIES A LA PARET DEL GRAU

DIUMENGE, 09 D'ABRIL DE 2023

Fa pocs dies buscant per les xarxes, vaig trobar dues vies que no tenia coneixement de la seva existencia a la Paret del Grau de Coll de Nargo i vaig guardar-me la informació.

VIA CAINEJO

Aquesta setmana parlant amb en Pere va sortir a la conversa que ell no havia escalat mai en aquesta paret i va semblar-me bona idea proposar-li fer-hi una visita, aixi ell coneixeria la zona i nosaltres podriem escalar aquestes vies noves que estan dins de les graduacions que em permeto intentar..

Finalment ens trobem a Jorba , sis companys que ens encabim en dos cotxes i que per tant faran dues cordades diferents. Nosaltres serem l'Enric, la Isabel i jo .

L'altre cordada sera en Pep, l'Angel i en Pere.

No hem pensat que estem en plena Setmana Santa i l'explanada de Coll Piquè està completament plena de furgos i tenim certs problemes per trobar lloc on deixar els cotxes, (uff!!! no hem pensat be el dia de venir a aquesta zona). Però com que anem a vies “facils” no crec que trobem personal que hi vagi. Tot el personal que hi ha per allà semblen “lolos” i aniran a vies més potents.

Als companys de l'altre cordada els recomanem quedar-se en el primer tram de paret perquè facin vies tan bones com la Manelet o el Diedre que nosaltres ja hem fet. Nosaltres anem al sector on hi ha la via Cainejo i les dues noves que estan molt properes a aquesta.

VIA SI FA SOL

Per començar a tastar la roca fem la via Cainejo que ja vaig fer amb el Josep Sanchez fa uns dotze anys,(a plogut molt des de aleshores i la he trobat més dificil que no recordaba).

La primera tirada, segons la ressenya que tinc , un cinquè, que per mi és mes proper a sise que ha cinquè i amb les assegurances un pel allunyades, (aixó si que ho recordaba, les assegurances en aquesta paret , primer t'obliguen a fer el pas dificil per a poder xapar l'asseguarnça despres).

La segona tirada , més suau i per tant amb menys assegurances, tot i que es pot complementar bé amb flotants, nosaltres no hem posa res.

Des de la segona reunió i amb un sol rapel tornem a ser al terra.

Ara li toca el torn a la segona , la via “Si fa Sol”, que comença en el mateix lloc i que aprofita les dues primeres assegurances de la Cainejo per desviar-se despres per les plaques de l'esquerra d'aquesta. La resta de via es completament independent. Les caracteristiques de la via son semblants a l'anterior, (de fet , crec que son de la mateixa época).. La dificultat semblant a l, anterior via tot i que és un xic més mantinguda.

VIA OSITOS

Un nou rapel i tornem a ser al terra, ara comencem per una de les noves vies que he trobat a les Xarxes, la via “Ositos”.

Aquesta via comença al mateix lloc però tan sols aprofita la primera assegurança de la via Cainejo, just superada aquesta assegurança va desviant-se a l'esquerra per cercar un desplom que la jovenalla supera amb dos passatges de A0, però que nosaltres hem solucionat amb dos passatges de Ae amb un estrep, despres s,enfila per una placa plagada de canals fins la primera reunió, la placa es molt vertical i amb les assegurances colocades en els trams dificils, (és un plaer trobar l'assegurança on pots caure i no una vegada superat el passatge, je, je, es un petit canvi de mentalitat, però molt bo per a nosaltres que ens fa por caure).

La segona tirada es com totes les segones tirades del sector però un xic més facil.

Arribem a la segona reunió i un nou rapel fins el terra.

Ara li toca el torn a la via “L'aplec” l'altre via nova que he recopilat. Aquesta comença uns metres a l'esquerra de les anteriors, just on comença la via “Peti qui peti” però en lloc de fer la tirada amb diagonal a l'esquerra que fa aquesta, l'aplec puja recte a cercar un extraplom vermell caracteristic per fer reunió sobre , en un desplom rodejat de garrics.

VIA L'APLEC

La primera tirada és forta, vertical i fina....., costa veure les assegurances amagades sota els garrics que fan la progressió dificil, superat el primer tram cal travessar una placa coral·lina per posar-te sota del deplom vermell que superem amb dos pasos d'estrep i despres una canal bruta ens porta a la reunió. Les assegurances de sobre el desplom vermell , costa de veure-les per les fulles i els garrics, però hi son.

La segona tirada, surt en diagonal a l'esquerra per anar a cercar unes plaques que no es veuen des de la reunió i que ens deixen en un bosc penjat. La tirda no es gaire agraïda.

La tecera en canvi es bonica, potent i mantinguda. Primer una placa tumbada per anar a cercar una primera assegurança situada sobre un desplom, superat aquest , un altre que cal sortejar per la dreta i despres una placa vertical i fina on cal navegar per trobar els pocs relleus que hi ha. Fem reunió com en totes les vies a la mateixa carena, però aquesta reunió no te instal·lació de rapel i ens cal fer una tirada facil en baixada per la carena per anar a cercar el primer rapel que trobem, el de la via “Ositos”, que ja coneixem.

Una vegada a terra, decidim que ja en tenim prou per avui i anem a Coll de Nargo per fer la cervesa.

J.ESTRUCH

MATERIAL..................................... 10 cintes, estrep

DIFICULTAT................................... V+/Ae

NOM............................................... L'Aplec

APERTURISTES........................... R. Cabré, X. Guillamó, P. Graell, X. Grané